Thema C

Englisch für Jugendliche und Erwachsene - "Morning has broken"

Stufe/Klasse: Englisch für Jugendliche und Erwachsene

Der Ausgangstext

Als Ausgangstext wird hier ein Liedtext verwendet.

»(Text: Eleanor Farjeon, Music: Cat Stevens; Cat Music Limited administered World-wide by Westburry Music Consultans Ltd.)

Morning has broken ...

Morning has broken like the first morning,
blackbird has spoken like the first bird.
Praise for the singing, praise for the morning,
praise for them springing fresh from the World.

Sweet the rain's new fall, sunlit from heaven,
like the first dewfall on the first grass.
Praise for the sweetness of the wet garden,
sprung in completeness where his feet pass.

Mine is the sunlight, mine is the morning
born of the one light Eden saw play.
Praise with elation, praise ev'ry morning
God's recreation of the new day.«

Übung 1: Zarb funktion "Text schütteln"

!

Ordne die Absätze der ersten Strophe.

[ ] a) praise for them springing up fresh from the World.

[ ] b) blackbird has spoken like the first bird.

[ ] c) Praise for the singing, praise for the morning.

[ ] d) Morning has broken like the first morning.

Übung 2: Zarb Funktion "Kammrätsel"

!

Einige der Wörter aus dem Lied lassen sich in die Kästchen dieses Kammrätsels eintragen.

Kammrätsel mit 9 Zeilen und mit 'S' gefüllte Lösungsspalte

Übung 3: Zarb Funktion "Lücken-Englisch"

!

Setze die Wörter "for", "like", "in" ein.

Morning has broken _ _ _ _ the first morning,
blackbird has spoken _ _ _ _ the first bird.
Praise _ _ _ the singing, praise _ _ _ the morning,
praise _ _ _ them springing fresh from the World.

Sweet the rain's new fall, sunlit from heaven,
_ _ _ _ the first dewfall on the first grass.
Praise _ _ _ the sweetness of the wet garden,
sprung _ _ completeness where his feet pass.

Übung 4: Zarb Funktion: "Wortanfang - Wortende" (neu in Zarb 3.0)

!

Die ersten beiden Buchstaben eines jeden Wortes wurden durch Lücken ersetzt. Schreibe den Text mit den fehlenden Buchstaben neu.

_ _ rning _ _ s _ _ oken _ _ ke _ _ e _ _ rst _ _ rning,
_ _ ackbird _ _ s _ _ oken _ _ ke _ _ e _ _ rst _ _ rd.
_ _ aise _ _ r _ _ e _ _ nging, _ _ aise _ _ r _ _ e _ _ rning,
_ _ aise _ _ r _ _ em _ _ ringing _ _ esh _ _ om _ _ e _ _ rld.

_ _ eet _ _ e _ _ in's _ _ w _ _ ll, _ _ nlit _ _ om _ _ aven,
_ _ ke _ _ e _ _ rst _ _ wfall _ _ _ _ e _ _ rst _ _ ass.
_ _ aise _ _ r _ _ e _ _ eetness _ _ _ _ e _ _ t _ _ rden,
_ _ rung _ _ _ _ mpleteness _ _ ere _ _ s _ _ et _ _ ss.

_ _ ne _ _ _ _ e _ _ nlight, _ _ ne _ _ _ _ e _ _ rning
_ _ rn _ _ _ _ e _ _ e _ _ ght _ _ en _ _ w _ _ ay.
_ _ aise _ _ th _ _ ation, _ _ aise _ _ 'ry _ _ rning
_ _ d's _ _ creation _ _ _ _ e _ _ w _ _ y.

Übung 5. Zarb Funktion "Satz schütteln"

!

Setze die erste Strophe wieder zusammen.

morning | morning | springing | broken | like | praise | for | for | praise | the | bird | first | blackbird | spoken | the | has | first | singing | praise | fresh | has | them | morning | the | for | world | the | from | like | the |

nach oben